TURIZMAS IR JO ISTORIJA














Turizmas– tai kelionės siekiant pailsėti,patirti naujų įspūdžiųar pasilinksminti.Nors pastaruoju metu terminas labiau reiškia išvykimą iš savo gyvenamosios ar darbinės aplinkos ribų.
„Turizmo“ sąvoka yra kilusi iš tour (lietuviškai 'kelionė'). Šis žodis reiškia, kad vykstama iš vienos vietos į 
kitą, tačiau grįžtant į pirmąją. Kaip terminas jis atsirado XIX a. pabaigoje ir reiškė keliavimą.



Turistas- tai fizinis asmuo, kuris pažintiniais, profesiniais- dalykiniais, etniniais, kultūriniais, rekreaciniais, sveikatingumo, religiniais ar kitais specialiais tikslais keliauja po šalį ar į kitas šalis ir apsistoja bent vienai nakvynei, bet ne ilgiau kaip vienus metus už savo nuolatinės gyvenamosios vietos ribų, jei ši veikla nėra mokymasis ar apmokamas darbas lankomoje vietovėje.


Pagrindinės turizmo rūšys:
  • Pažintinis turizmas
  • Poilsinis turizmas
  • Trnybinis turizmas
  • Religinis turizmas
  • Masinis turizmas
Daugiausiai turistų lankomi miestai:



 LIETUVOS TURIZMAS

  • Kaimo turizmas- dėl kurio kasmet į Lietuvą atvyksta žmonės iš įvairių pasaulio šalių;
  • Vandens turizmas- plaukiojimas valtimis, baidarėmis, jachtomis, kanojomis;
  • Sportinis turizmas- tai kelionės kurių tiklas dalyvauti sporto varžybose;
  • Mototurizmas- vaziavimas totociklais, nuoma, jų remontavimas ir detalių tiekimas.
 Kitos turizmo rūšys Lietuvoje:
  • Vandens kelionių;
  • Dviračių;
  • Slidinėjimo;
  • Kalnų;
  • Pėsčiųjų.



TURIZMO ISTORIJA

Senovės Romoje  daugelį kelionių įtakojo  siekiai užvaldyti kuo daugiau žemių. Keliaujama buvo pėsčiomis, arkliais, vežimais, laivais. Turtingieji keliaudavo į Egipto ir Graikijos maudynes, jūros kurortus, o taip pat šventas vietas.  Su senovės Roma siejama ir pirmųjų viešbučių atsiradimas.  Romos imperijai žlugus, sumažėjo kelionės, o sumažėjus kelionėms, sumažėjo ir nakvynės namų tinklas.  Kelionės atgimė tik  viduramžiais, suaktyvėjus prekybai.

Renesanso laikotarpiu, sparčiai plėtojant ekonomiką, vėl atsirado didžiulis užeigos namų  poreikis. Apgyvendinimo įstaigomis  Anglijoje tapo ne tik pakelės nakvynės namai, bet  netgi vienuolynai. Atsiradus poreikiui, nakvynės namų tinklas išaugo.

Devynioliktojo amžiaus antroje pusėje jau atsirado pirmieji kelionių  biurai. Jie organizavo keliones ir ,,pardavinėjo“ klientams. Lig šiol minima pirmosios  dvidešimties mylių kelionės traukiniu. Kelionės metu turistus linksmino  pučiamųjų instrumentų orkestras, keliautojai buvo vaišinami.   Vieną šilingą kainavusioje kelionėje galėjo dalyvaut penkių šimtų septyniasdešimties žmonių grupė. Kelionės organizatorius T.Kukas.

Ypač sunkus periodas turizmo vystymosi istorijoje buvo masinio turizmo  pradžios laikotarpis. Jo metu vyko Pirmasis ir Antrasis pasauliniai karai, Didžioji ekonomikos krizė. Minėti įvykiai neigiamai veikė turizmo vystymąsi, tačiau kaip tik šiuo periodu turizmas labai išsiplėtė. Žemos kainos lėmė didžiulį kelionių skaičiaus augimą. Nuo 1938 m. per ketverius metus kelionių skaičius išaugo  nuo dviejų iki dvidešimties milijonų.

Vėliau prasidėjo masinio turizmo plėtros etapas.  Šiuo laikotarpiu susiformavo tikrasis turizmo verslas, neatsiliekantis nuo kitų  industrijos šakų savo  apimtimis, įstaigų ir organizacijų tinklu, produktų įvairove, organizacijos ir valdymo metodų ypatumais. Penktasis ir šeštasis dešimtmečiai – viešbučių statybos, turizmo firmų kūrimosi, pramogų verslo vystymosi laikotarpis Europoje. Septintajame dešimtmetyje – išvykstamojo turizmo laikotarpis Europoje. Atsigavę po karo, europiečiai pradėjo masiškai keliauti po svečias šalis. Aštuntajame dešimtmetyje masinio turizmo pasiūla įgijo diferencijuotą pobūdį ir iš masinės (konvejerio tipo) pasiūlos tapo masiškai diferencijuota. Apibūdinant konvejerio tipo principą turizme, turimas galvoje turistų poreikių ir motyvų vienarūšiškumas, tuo tarpu diferenciacija reiškia poreikių įvairovę. Gamintojų rinka tapo vartotojų rinka. Šiame dešimtmetyje turizmo  įmonės išplėtė savo veiklą, siūlė vis naujas ir naujas paslaugas, gerino jų kokybę. Vis labiau plėtojamas kaimo turizmas,  pradėta  rūpintis gamtiniais ištekliais. 



Turizmas labiausiai paplitęs  išsivysčiusiose šalyse. Ekonomiškai atsilikusios šalys daugiau priima turistų negu išleidžia savų užsienin.


1 komentaras:

  1. Lietuvos kaimo turizmas dar nėra toks paplitęs tarp užsieniečių. Anksčiau mus buvo atradę rusai, tačiau aštrėjant politinėms įtampoms jie mus pakankamai greitai ir pamiršo. Klaipėdos kraštas yra pamėgtas vokiečių, Aukštaitija ir Dzūkija- Izraelio turistų. Tačiau skaičiai tikrai nekeliantys jokios nuostabos. O pasigirti tikrai yra kuo:)

    http://kaimoturizmosodyba.eu/

    AtsakytiPanaikinti